2010. július 26., hétfő

19. A Big Apple utcáin

Miért hívják New Yorkot Nagy Almának?

Ez egy sok vitát kiváltó kérdés és sokféle választ adtak már rá.
Egyesek szerint a gazdasági válság idején a járdákon almát árusító kereskedők emlékét őrzi az elnevezés. Mások szerint egy harlemi éjszakai klub neve volt a Big Apple. Egy harmadik verzió szerint egy 1930-as évek idején népszerű tánc nevéből ered.

Valójában a jazz zenészek tették népszerűvé ezt a nevet, amelynek az eredete a lóversenyekig vezet vissza. John J. FitzGerald, a NY Morning Telegraph egyik újságírója a versenyekről való beszámolóiban elsőként jelent meg nyomtatott formában az elnevezés. Joe Zito emlékei szerint FitzGerald azt állította, hogy a nevet olyan lovászinasoktól hallotta, akik New Orleans-ból és a Közép-Nyugatról mentek NY-ba. A város hatalmasnak tűnt előttük, és tele volt lehetőségekkel, ezért nevezték el a Nagy Almának.

Ennyit a történelemről.

10-én délután még maradt 3 órám, mielőtt vissza kellett indulnom a vonattal, ezért beolvadtam a tömegbe, ahol tömeg volt, másutt pedig az üresen kongó elhagyatott utcákon tettem egy kört, mielőtt visszamentem az állomásra.

Nem turistalátványosságokat kerestem, csak mentem, amerre jól esett. Mégis mindenütt találtam valami érdekes dolgot.



Az Empire State Bldg. a Jacob K. Javits Convention Center tükrözésében és a 12th avenue-ról


egy lovashintó a 11th avenue-n

egy élő fal


egy több, mint 2 méter magas szobor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése